Take me by the hand now

Dags att sova, ska tvinga mig upp imorgon för ett simpass innan tandläkaren. Nice. Det har varit en hyffsad dag idag måste jag säga, lite promenad och tankar. Tyvärr ingen framgång på "hur-jag-ska-bli-rik"-spåret då jag köpte en trisslott. En nitlott. Men jag ger inte upp för det inte!

Kollade precis på en av mina favoritfilmer (nej innan någon hinner göra narr av mig och mitt Twilight-beroende, inga vampyrer ikväll haha), Nick and Norahs infinite playlist. Jag har hamnat i nåt sorts filmträsk som gör att jag bara vill se på mysiga filmer, helst romantiska komedier, där det omaka paret får varandra i slutändan precis som man visste redan innan. Jag är väl i behov av lite låtsas-lycka så här i höstmörkret? Iaf, en mycket bra film med en massa bra musik! Bishop Allen, Vampire Weekend, Band of Horses, The National, Shout Out Louds, Modest Mouse.. Mycket, mycket bra!

Skaffade också ett youtube-konto ikväll. Är troligen exeptionellt sen med detta men har inte känt behovet förrän jag hittade Peter D´s egna konto för några veckor sedan. Det måste jag ju självklart prenumerera på så att man inte missar några av hans vackra heminspelade tagningar. Den mannen kan konsten att trycka in frustration, vemod, ångest, väntan och kärlek i en text om livet. Fruktansvärt öppet och ärligt.

På tal om att vara sen, någon som vill hjälpa mig att fixa spotify? 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Fniib.

Sett Blueberry Nights? Den är mysigast. Av allt! :3 Puss!

2009-10-11 @ 14:41:36
URL: http://eucrow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0